HRVATSKI - Informativni list o Caritasovoj pomoći za osobe iz Ukrajine s izbjegličkim statusom u Republici Hrvatskoj
Informativni list o Caritasovoj pomoći za osobe iz Ukrajine s izbjegličkim statusom u Republici Hrvatskoj
Kako postati korisnik pomoći putem Caritasa?
Da biste primili pomoć za hranu, higijenske potrepštine i/ili stanovanje, potrebno je registrirati se u biskupijskom Caritasu, ovisno o mjestu u kojem ste prijavljeni. Za područje Dubrovačke biskupije, to je Caritas na adresi Vatroslava Lisinskog 13a, 20000 Dubrovnik.
1. Za registraciju potrebna je vaša zelena karta za vas i članove obitelji koji su s vama.
2. Prilikom registracije zamolit ćemo Vas i da potšišete izjavu kojom pristajete na objavu podataka, fotografija i vaših izjava. Svoje podatke dajete dobrovoljno.
3. Jednom mjesečno, prema broju članova obitelji, možete ostvariti pravo na pomoć u obliku darovne kartice za hranu i darovne kartice za higijenu. Nakon što iskroistite cijelu vrijednost darovne kartice, za sljedeći mjesec možete dobiti novu. Nije dopušteno kupovati alkohol i cigarete.
4. O načinu i uvjetima podjele, kao i o načinu korištenja darovnih kartica za hranu i higijenu, informirat će Vas biskupijski Caritas u kojem primate pomoć
Kako ostvariti pomoć za plaćanje komunalnih troškova?
5. Ako se nalazite u besplatnom privatnom smještaju u stanu ili kući koju Vam je hrvatski državljanin ustupio na korištenje, možete ostvariti pomoć za plaćanje mjesečnih komunalnih troškova u iznosu do 1.500,00 kn mjesečno. Za to je potrebno:
-izjava fizičke osobe (vlasnika stana) o ustupanju nekretnine bez naknade ovjerena kod javnog bilježnika ili Ugovor o najmu s fizičkom osobom
-fotokopija (obostrana) osobne iskaznice vlasnika stana ili kuće
-fotokopija uplatnice (cijele, ne samo dijela iz kojeg je vidljiva potvrda o plaćanju!) za komunalne troškove koja glasi na ime vlasnika
-dokaz o plaćenom računu (e-bankarstvo ili potvda o plaćenoj uplatnici)
Razdoblje za koje možete ostvariti refundaciju troškova, pod uvjetom da ste tada već boravili na toj adresi je od 15. travnja do 31. studenog 2022. godine.
Dodatno, vlasnik stana ili kuće u kojoj ste se smjestili, može preko biskupijskog Caritasa ostvariti pravo na jednokratan poticaj u iznosu do 1.500,00 kn.
Za više informacija, obratite se biskupijskom Caritasu, ovisno o mjestu na kojem ste prijavljeni.
Na koji način možete dati povratnu informaciju ili podnijeti pritužbu?
6. U slučaju da Caritasu želite dati neku povratnu informaciju, pohvalu, prijedlog ili priužbu, to možete učiniti na sljedeći način:
6.1. Osobno je predati djelatniku Caritasa, koji je zadužen za Vas i u kojeg imate povjerenja. Možete to učiniti i putem SMS/Viber ili WhatsApp na +385 91 26350067 od ponedjeljka do petka od 8:00 do 16:00, a također i poslati poštom na adresu Caritasa (vidi adresar) ili na e-mail adresu caritas.croatia@caritas.hr Ako želite, ostavite svoje podatke za daljnji kontakt.
6.2. Ako ste smješteni u kolektivnom smještaju koji osigurava Caritas, u objektu se nalazi kutija u koju možete ubaciti ispunjeni list obrasca za pritužbe. Pritužbu možete podnijeti i anonimno. Kutiju jednom tjedno otvara i predmet obrađuje odgovorna osoba koja će učiniti sve što je potrebno kako bi se situacija riješila i popravila.
6.3. Ako se nalazite u privatnom smještaju, list obrasca za pritužbe bit će Vam podijeljen prilikom dolaska u biskupijski Caritas u kojem primate pomoć, gdje ćete ga moći ispuniti na licu mjesta i staviti u za to predviđenu kutiju.
ADRESAR BISKUPIJSKIH CARITASA nalazi se na fotografiji ispod.