Na radionicama Obiteljskog savjetovališta - ''Osjećaji - bez maske'' djeca i mladi uče o svojim emocijama

Cilj projekta ''Osjećaji - bez maske'' je potaknuti emocionalnu pismenost kod djece, ali i osvijestiti roditeljima njihovu nezamjenjivu ulogu u odgoju emocionalno inteligentnog djeteta te ih poučiti kako adekvatno odgovoriti na dječje emocije.
Radionice s osnovnoškolcima su u tijeku, a 1. prosinca je završen ciklus od 5 radionica s mladima iz Biskupijske klasične gimnazije Ruđera Boškovića.
Srednjoškolci su uz stručne volonterke savjetovališta Jelenu Bupić, mag. psych. i Renatu Tolja, mag. psych. obradili pet pojmova koji se odnose na razne osjećaja. Obrađena je tema anksioznosti, tj. osjećaja stalne nelagode i zabrinutosti zbog nečega što bi se moglo dogoditi u budućnosti, a srednjoškolci su naučili prepoznati simptome anksioznosti te kako se nositi s njima. Kroz temu depresije naučili su da je to jako velika tuga, bezvoljnost i gubitak interesa, te su naučili razlikovati trenutno depresivno raspoloženje od depresivnog poremećaja. Pri obrađivanju teme empatije srednjoškolci su vježbali kako na ispravan način iskazati empatiju, kroz zabavne vježbe su učili kako dobro slušati svoje bližnje, te su i sami ispunjavanjem upitnika vidjeli koliko su empatični. Saznali su što znači samopoštovanje, tj. da je to osjećaj vlastite vrijednosti, te su naučili razliku od pojma samopouzdanja. Kroz razne vježbe osvijestili su sami sebi na čemu temelje vlastitu vrijednost. Pri obradi osjećaja jedinstvenosti, tj. osjećaja da su posebni, “drugačiji od ostalih”, učenici su spoznali da je svatko od njih jedinstven na svoj način.
Na kraju provedenih radionica učenici su ispunili anonimne evaluacijske listiće iz kojih možemo zaključiti da su im radionice bile korisne, naučili su nešto novo, odabrane teme i održane radionice su im se svidjele, dok su neke učenike potakle na razmišljanje o svojim emocijama. Iako su im sve teme bile zanimljive, ipak su radionice o depresiji, jedinstvenosti i empatiji istaknuli kao najzanimljivije. Učenici su, potaknuti pozitivnim dojmovima s održanih radionica, izrazili želju i zainteresiranost i za buduće radionice na slične teme.
Tijekom radionica učenici su dobivali prigodne materijale, a nakon posljednje radionice priređeno je i prigodno čašćenje.

Radionice za osnovnoškolce također provode volonterke Savjetovališta: Kate Tia Divizić, mag. psych., Katarina Gjenero, mag. psych., Ana Vidak, mag. act. soc. i Antonia Lonac, mag. act. soc.
Podsjetimo, u sklopu projekta provode se i interaktivne radionice za roditelje, s ciljem ojačavanja roditeljskih kompetencija, s naglaskom na emocionalni aspekt odgoja i nošenje s neugodnim emocijama. Teme koje se obrađuju odnose se na razvijanje vještina učinkovitog emocionalnog odgoja djeteta. Roditelji imaju mogućnost čuti kako prepoznati emocije kod sebe i djeteta, kako razumjeti i odgovoriti na dječje osjećaje, kako pokazati empatiju te kako postaviti granice i naučiti dijete konstruktivan način rješavanja problema. Interaktivne radionice za roditelje provodi volonterka savjetovališta Bupić.

Projekt Obiteljskog savjetovališta Dubrovačke biskupije, koje je dio biskupijskog Caritasa, financiran je sredstvima Uniqa osiguranja i Grada Dubrovnika, a radionice se provode kroz listopad, studeni i prosinac 2021. godine.
